onsdag 30 juni 2010

En sommardag...

Äntligen tar mellanbrorsan sig fram på sin stora cykel. Så idag blev det premiär morgon-promenad/cykling i skogen då de stora pojkarna cyklade och jag fick en powerwalk med barnvagnen. Lillskrutten bara hängde med som vanligt!

Det var lite molning och lite kallt så där på morgonkvisten, jämfört med gårdagens blåa himmel! Vi tog en paus för att spana efter älgar....

..och en paus då storebrorsan plockade blommor till lillskrutten!!

Efter turen fick jag äran att dra upp grannens rabarber. Resultatet blev rabarbermarmelad med ingefära. Jag hackade bitar av ingefära i, det blev rätt bra sting...


När jag ändå hade rabarberblast liggande och solen inte gassade som igår, så var läget ypperligt för lite "betongande". Så det blev ett fågelbad ála rabarberblad....

..och en betongplatta som jag varit sugen på att göra länge.....

...där jag klippt ut en bit av denna plastmatta och lagt i botten....spänningen är olidlig!!!

2 kommentarer:

  1. Hmmm... Känns att livet som 3 barnsmamma är tufft. Svårt att få ihop allt och alla sysslor. Jobb, jobb, jobb och mera jobb...

    SvaraRadera
  2. och jakt efter grisalampor, tar tid....

    SvaraRadera