måndag 21 mars 2011

Nu så, äntligen !

Här kommer lite mindre bra bilder på reportaget från Vakre Hjem!





Lite roligt att läsa den norska texten! Men nog stämmer det!
Det mest underbara är slutklämmen; "Jag forlater Elna med sommerfuglar i magen og hodet fullt av ideer, og ser allerede fram till å komme tillbake og forevige et besok fra det neste prosjektet også."
Bara "sommerfugel"- så vackert !! Tänk om fjäril hetat sommarfågel på svenska <3
Men bara tanken på att Gúa och Lina ska komma hit igen, gör att det kommer sommarfåglar i magen. För jag vet att det kommer att bli så bra, i vårt vardagsrum. Vi har tänkt att gjuta golv och bara ha det polerat i betong, vitputsade väggar en öppen spis som kommer att vara mittpunkten och en sommardröm... verandadörren ut till altanen, åhh vad jag längtar....
Men inte att förglömma det är inte bara jag som kommer med alla idéer, Freddy har mycket gott öga för det estetiska och är en god hantverkare! Dessutom är vi oftast överens om hur vi vill ha det!

Än en gång, tack Lina och Gúa, det var super kul att ha er här och tack för en ny värdefull vänskap <3


2 kommentarer:

  1. Hej Elna!!

    Vilket fint reportage från ert kök i Varkre Hjem!!! Verkligen underbara bilder!!! När jag såg reportaget tänkte jag att du har säkert en blogg så jag sökte på Linelund och hittade dig :o)Härlig o fin blogg!!

    Det var ju ett tag sedan vi sågs, närmare bestämt drygt två år sedan på Kärråkra - när jag gjorde en liten kort visit där.

    O en liten grabb till har det blivit såg jag vad kul :o) Det blev en liten påg för mig också men han blir ju två år snart :o)

    Vilken tur att ni beslutade er för att bo kvar i ert fina hus :o)

    Ha en bra dag!!

    Gunilla

    SvaraRadera
  2. Hej Gunilla!
    Vad roligt att du hittade mig på detta viset :) Och tack för att du gillade reportaget!
    Vi har gemesamma intressen utan tvekan. Min kompis sa en gång att du var livfarlig på loppisarna, norpade alla juveler :) Kikade in på din fina blogg också. Skicka mig ett mail, så kan vi höras lite mer! elna.hallin@gmail.com
    Kram

    SvaraRadera