fredag 4 februari 2011

Vem skulle kunna tro...

Vem skulle kunna tro att ett ett par gamla mässingslampetter skulle hamna på Linelund? Inte jag heller, fast jag hade en liten magkänsla av; jo, faktiskt!
Dessa ljushållare eller lampetter ? (vet inte ens vad de heter :) ) stod jag och höll i när vi delade lite saker förra helgen. Min pappas kusin höjde på ögonbrynen och hade en min av avsmak och tyckte; ska du verkligen ha dom, du kan ju alltid ha dom som dammsamlare på vinden? Troligen tänkte han; en piffig tjej på 30+, kan inte för mitt liv tro att dom passar i hennes hem eller för den delen, i någon annans hem heller...Mässingslampetter - hallå?!?!?
Det var väl inte så att jag kastade mig över dom inte, men kände dock att jag får nog ta med dom hem och känna lite på dom...

Efter att ha legat en vecka, kände jag att det nog var i trappan dom skulle få ett försök!


Och jag tycker faktiskt att dom gör sig, där i trappan på brädväggen tillsammans med den putsade väggen. Känns faktiskt riktigt ombonat! (hmm, ombonat och mässingslampetter i samma inlägg! Snart får jag väl en inbjudan till något pensionärsorganisation :)
Sen får jag nog be den gamle kusinen att gå in och kolla min blogg !!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar