tisdag 14 december 2010

Fortsättning på sovrummet!

Tomten kom förbi lite tidigare i år!

Har sedan jag målade nattduksborden turkosa spanat lite efter nya sängkläder till vårt sovrum. In i vårt sovrum har en kär vän även flyttat! Det är trasmattan som damen som bodde här innan oss själv vävt. Vi fick flera stycken när vi flyttade hit. Det är så roligt med affektionsvärde!! Det blev så ombonat när mattan kom på plats och därför bestämde jag mig för att satsa på lite färger från mattan i sängkäderna! Har varit VÄLDIGT vit, men nu kände jag att det var läge för lite färg!

Helt plötsligt sprang jag i vart fall på dessa fantastiska sängkläder på Hemtex. Odd bird heter dom!


Men eftersom jag inte gillar gult :) så var jag tvungen att fundera.... Men väl hemma förstod jag att det var helt rätt...

Det var kärlek - "Made with love" . Dom här måste jag ha.... Passar superbra med mattan och nattduksborden. Pricken över i:et är de brandgula knapparna.... (är just nu väldigt förtjust i gamla "grisa-lampor" och en orange sådan är det nog som spökar i mitt huvud och säger, jag vill vara med...)

Helnöjd !!!
Dessutom kan man ha dom på båda hållen, det är bara att vända efter vilket håll som känns bäst! På "rätt" håll hamnar knapparna och ettiketen i fotändan och på "fel" håll, med undersidan uppåt så kan man vika mer ovankanten och då hamnar knapparna och ettiketen uppe och syns vad jag tycker, lite bättre. Gillar nog "fel" bäst, men det är kul att kunna variera :)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar