onsdag 22 december 2010

Julstök

Som föräldraledig har jag denna jul haft turen att hinna med att "jula" med det jag gillar. Har blivit lite av var!

Jadå, både mormor och mamma har gått på hushållsskolan och jadå, dom tyckte att jag också skulle det... men så blev det som tur är inte. Men många knep har jag lärt mig av dom. Som tex att spritsa ut köttbullarna! Helt runda blir dom kanske inte men tillräckligt, när man gör en hel hög!
Här är resultatet; 200 fina små köttbullar som ska förtäras i jul!

Det här är avancerat. Eller det kändes så i vart fall innan vi gav oss på det, Edvin & jag. Men med lite kloka husmorstips av mormor innan så visste vi hur vi skulle gå tillväga.

Struvor bidde det! Inte så svårt när man väl gjort det! Ernst gjorde det ju i sitt julprogram i måndags, så hade vi bara sett det innan hade vi sett hur enkelt det var!! Men men, det var en utmaning!

Frasiga och goda!
Julsnapsen är mannens passions inför jul, det skakas och slias varv,varann dag! Melon/lime, chili (en het repris från förra året) och en traditionellt jul-kryddad !

Med risk för att ta död på den fina amaryllisen,men jag var tvungen att pröva mina "vingar". Tyckte det blev ganska fint! Gillar egentligen den enkla... lite mossa, äpplen och en bit snöre....
Eftersom vi lever i en halv nedanvåning så finns det inte så mycket plats för någon julgran. Och med tankte på att vi har en lite gosse som troligen ändå hade dragit ner allt i den. Så därför blev det en lite putte-gran uppe på byrån!


Nu gäller det ha ögonen öppna, för snart så kommer han....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar