onsdag 29 december 2010

Surdegsbröd

Då var det dags att plocka ett par vuxenpoäng.
Då min mat-bloggande svägerska marsipangrisen nu gett sig in i surdegsträsket, tänkte jag att det var läge att hänga på! Två surdegsgrunder har jag fått av min käre svåger "Frallan" (passande smeknamn eller hur!!).

Vetesurdegsgrunden får heta Svåger och Rågsurdegsgrunden får heta Råger!

En matvåg har jag väl tidigare inte uppskattats så värst, och denna gamla IKEA- varianten har varit fullt tillräcklig! Men nu har maken kammat hem en digital på Tradera, så den vågen är på väg!
Nu har rågsurdegsgrunden fått lite vatten och rågmjöl och ska nu stå över natten! Receptet kommer förstås från pain de Martin!
Kolla in svägerskans blogg, senaste inlägget är ett surdegsbröd !!!

3 kommentarer:

  1. Svåger och Råger - jag dööööör! Så jäkla roligt! Hoppas bröna blev bra! ;-)

    SvaraRadera
  2. Du har väl tillräckligt med vuxenpoäng redan! ;) Vet ingen som är så husmoderlig som du, du är min idol! Saknar dig med, ses i januari? kram

    SvaraRadera